Dodoi si didodoi aih~



Assalamualaikum wbt.

First of all, alhamdulillah. dapat jgak aku buat entry aku yg baru. setelah kian lame aku tak menekan butang ' sign-in' kat homepage BLOGGER.COM nie. well, anyway sdikit bz la katekan. So, aku nak buat entry pasal ape pun aku tak tahu sbnrnye. tpi, baru2 nie. . aku keluar lah kejapp jalan2 kat kawasan tmpt tggal aku. yg aku heran nye, ramai la plak hari tu yg mnyanyikan lagu2 traditonal or lagu2 mase kini ala2 gaye mndodoikan anak. padahal hanye nyanyian biase je. kadang2 aku nie pelik dgan lagu2 yg dinyanyikan mak2, bapak2, makcik2, pakcik2, nenek2 dan atok sekalian utk bdak yg kecik cenonet nie. alahai~ *nie kire kali kedue aku buat ulasan pasal bnda alah nie* entah hape motif yg die nak sampaikan pun aku tk tau lerr...


Meh, aku bagi korg maen nyanyi2 sikit. 

buai laju laju,
sampai balik sana,
apa dalam baju,
sekuntum bunga cina.

haisyeh man, bukan main sakit kepale aku pikir kan maksud lagu nie. sampai le skarang aku still tk tahu ape motif yg nak disampaikannye. yg aku tau, masukkan baby *si cenonet tu* dlm buai, buai ler bdak tuh laju2.. smpai mane nie nak buai? balik mane? balik dinding? oh3. tembus ker anak aku dinding rumah aku nie. dahsyat lagu nie. yg lagi pelik, ade plak bunge dlm baju. mane dtg bunga? berkaki ker bunga tu nak masuk bju anak aku?? serius! tk paham. boleh gile aku nie pikir.


buai laju-laju,
sampai balik sana,
hidup mesti maju,
sampai pimpin dunia.

Hah! yg nie plak versi baru bdak zaman sekrg. ala paling senang mak2 ayah yg moden la katekan. tu lah die org melayu. hidup nak maju, sampai pimpin dunie. akhirat mane nak campak?? masyaallah hai mak bapk sekalian. jgnlah terapkan ke dlm diri anak2 prinsip org yahudi. dunia shje yg benar dan nyata. akhirat tk di ambil pusing. teruk2. HARAMJADDAH tul le korg nie. nnt da msuk kubo kne sekse sbb anak kat dunie mcm le setan perangai dah mngalahkan org yahudi la plak... jangan le mnjerit2 dlm kubo asyik kne hambat je dgn mungkar nakir yeop oi~


Cuk cuk emping
Emping dalam cupak
Mana tikus sumbing
Menyorok bawah ketiak

Ya Allah. . yg nie lagi lah xde kaitan. pelik2 je lagu yg dilalakkan kat anak korg.. ape mendenye nie?? ape motif cakap tikos tu sumbing?? pastu tau2 mnyorok la plak tikos sumbing tu bawah ketiak anak korg. ei. geli aku. kn kotor tu. kuman. jgn le aja anak korg jadi PELEKOR! *pngotor* Astgfrllahhh. . (T.T)


Cak cekur
udang gamit
mintak kapur
bagi kunyit.

Huit? MENGAPEKAHHHH. . . . INI TERJADI. .?? serius yg nie haramjadah! pe kne la korg nie. nyanyi kan lagu mcm nie kat anak korg.. haish~ anak sape le tuh org mintak kapur, die baginye aku kunyit! Adeh~ bute warne kah anak korg nie..?? Kalo anak aku, aku terajang aje. kapur dgan kunyit pun tk tahu nak beza. Lgu mcm nie bawak effect besa kt anak2.

contoh pertama :

* * * * *

Alkisah berbunyi sebegini. . .

Suatu hari, sedang adik aku dan kawannye bermain di rumah. . bersame. main mak2 ayah. ala. budjet2 main hero n heroin dlm citer titanic. mak dan jiran aku nie sedang lerr asyik buat kueh. buat same2. belajar. bahan pun kongsi. tibe2. . .

Jiran : Iwannn. .! belikan mama kentang kat kedai..!!

Mak aku : Anisss . . ! ko pegi kedai beli minyak kelape..!

Lalu adik aku pun bersame rakannye pegi la ke kedai. Balik2 aje..

Jiran : iwann! manenye kentang mama suh kjo beli tadi?? nie.. mane ko dapat ABC nie?

Iwan : entah la. mama. tadi iwann beli nie la.

Mak aku : mane minyak kelape nye anis?? mane ko dapat kelape nie?

Mulelah sesi berleter.

Tamatlah alkisah.

* * * * *

Kan aku dah ckpkn td. effect punye. suruh ambil kapur, bg kunyit. yg sorg lagi, suruh beli kentang, beli ABC. suruh beli minyak kelape, belinye kelape. kalo kelape.. aku boleh terime kalo bg alasan tk dgar.. kalo tang ABC nie. . SERIUS MUSYKIL AKU DISINI..!


tepuk amai amai
belalang kupu-kupu
tepuk adik pandai
emak buat susu
susu lemak manis
santan kelapa muda
adik jangan nangis
emak buat kerja


Hah, yg nie aku nak cakap sikit baik punye sikit ler beb! lagu nie pun bawak effect kat budak2.. mane aku tau?? aih~ aku ade pngalaman beb. logik punye pikir la.. hebat anak2 org zaman dulu bg anak die minum susu lemak manis MGKIN dr santan kelape muda.. aish~

Contoh kedua :

* * * * *

Alkisah . .

Ketika di tadika, aku, A, B dan C main2 kat buaian di skool tersayang dahulu.

A : Ei2, 'aku' minum susu. . wek2 tak malu minum susu macam budak kecik. . ha3

B : ei, apehal la pulak. . mama ite kate bdak kecik kenelah minum susu. untuk gigi kuat. .

C : ha'ah. ingat beby je kerr yg minum susu..? kite pun minu jgak tau. Susu Nespray lagi tu.. baik untuk tulang jugak. .

Aku : Ko minum susu ape wehy A mase kecik2. .?? gigi ko rongak lah..?

*terkial2 nak jawab*

A : Susu lemak manis santan kelapa muda.

Alamatnye berdekah2 la aku dan kawan aku yg laen gelakkan die. ade ker patut mak die bagi die minum susu lemak manis dr santan kelape muda aih~

Tamatlah alkisah..

* * * * *

old McDonald has a farm
iya iya yoo
and in his farm he has some _______ (ducks/cows/goats/chicks...etc..-lantak kome laa nak aper lagi...)
with a _______ (quack quack/moo moo/mbek mbek/cip cip....) here
with a _______ (quack quack/moo moo/mbek mbek/cip cip....) there
_____ (quack/moo/mbek/cip....) here
_____ (quack/moo/mbek/cip....) there
_____ (quack quack quack/moo moo moo/mbek mbek mbek/cip cip cip....)
old McDonald has a farm
iya iya yoo
(repeat..)

Haahh.. yg nie lagu org zaman sekrg.. emoh3. meriahnye bunyi itik, lembuuu, kambenngg, dan burung di reban rekaan nuh! haishyeh man. . kecik2 korg da ajar die mngejar harta. cube aja tntang lagu yg berilmu. emoh3~ nak cepat kaye., tp bile besa kedekut nak mampos. mak ayah mintak duet pun kedekot! muahaha kesian mak bapak. aja lg anak jd gile harte!


Tanya sama pokok apa sebab goyang
nanti jawab pokok angin yang kencang
tanya sama angin apa sebab hujan
nanti jawab angin tanyalah awan
awan nanti kata saya kandung air
sampai tempat sejuk
saya pun cair
lihat dalam air nampak bayang-bayang
campak satu batu bayang pun hilang.

wah3. aku plg suke lgu nie. sebab ape?? logik akal. walaupun mggunakan sedikit ilusi bnda yg bercakap. tapi mnarik. tak pecaye?

Tanya sama pokok apa sebab goyang
nanti jawab pokok angin yang kencang

Logik kan..? asal poko leh bgoyang..? sebab angin kencang.. angin yg tiup.. kn? ade unsur2 pndidikan di situ..  kalo aku jadi ckgu.. msti anak murid aku pndai. Murid2, knape poko bgoyang..? nanti dorg pun jawablah " angin yg tiup ckgu" Alhamdulillah. Ade peluang nie aku nak dapat award GURU TERBAIK MALAYSIA. emoh3.

awan nanti kata saya kandung air
sampai tempat sejuk
saya pun cair

Hah, yg nie plak ade dlm syllabus bdak dajah bape hentah. maybe bdak dajah4 kot. kes nie melibatkan proses kondensasi. sebab tu ade kejadian ujan. see! bermanfaat pe lgu nie kat anak2.

lihat dalam air nampak bayang-bayang
campak satu batu bayang pun hilang.

Hah, yg nie pulak best. mybe dlm syllabus bdak dajah 6 kot. pasal cahaya dan bayang2. yela, kat skool kn da belajar pasal bayang2 terjadi bile ade objek legap yg mnghalang cahaye..

Tapi, bile bayang2 yg kite tgok dlm air tu hilang bile kite campak batu. . itu syllabus tingkatan 5 physics. mngenai waves. HAh! tgok lah, aku suke lagu nie. msti aku nynyi punye kat anak akju kecik2 nt, bile umo lum masuk skool lg da pandai physics tngkatan 5 meh. bhak3 maju anak aku nnt.


Never guess where I just came from, I had sex
If I had to describe the feelin', it was the best
When I had the sex, man, my penis felt great
And I called my parents right after I was done

Oh3. seriusly YOU'RE A SHIT, MAN! pernah jugak aku dgar org lelaki dodoikan anak die nyanyi lgu omputeh. bagus mmg bagus. mnanam harapan agar anak die pandai cakap omputeh! lalu dinyanyikannye lagu AKON. HARAMJADDAH KORG NIE. lagu gile sex nie jugak ko nak nynyi kat anak korg..? ishy3. cobaan aih~ knape? nak suruh anak korg berzina di awal umor?? pikir2 lerr tuan2 oi. erk! loya aih tekak dgar lagu mcm nie. istri2, bawak2 lerr somi dan anak2 yg kecik cenonet tuh tobat ye. jgan jadi pelaku zina diusia yg muda. *terkejut aku dgar org laki tu dodoikan anak die. very dangerous. that's why aku boldkan kaler merah. muahaha*


Jadi kesimpulannye disini, carilah lagu yg bermanfaat pun kalo nak bg teladan kat budak2. kadang2 die tk paham langsung maksud ayat2 yg tersirat lagi tersurat. Lain maksudnye nanti. Kalo tk tahu lagu ape. . nyanyi jer la lgu zikir2. .bia die kenal tuhannye dahulu daripada dunie.. lgi pun byk pahale korg berzikir seharian.



0 comments:

Post a Comment