Hoik, barang kemas?





Assalamualaikum w.b.t . . readers semue!

Woah! hari nie hari yg agak panas di selangor. tapi aku nie sihat2 shjelah. maklumlah mak yg jgekn. ramai jugak sakit2 sbb cuace tak menentu. kejap ujan, kejap panas, ujan panas ujan panas . . alahai~ lame2 giliran aku plak yg demam nnt. tpi, tak apelah. aku harap semue readers or "silent readers" sihat2 belake la yerk! juz enjoy your day. even macam cacing kepanasan. erk! kalo boleh enjoy lah.

So, aku rase mcm da lme jer aku tk meng'update' entry2 blog aku. well, maklum lah. aku ni bz cikit di rumah. *agaknyelah. ker nak bg alasan* plus internet kat sini suddenly macam sibut babi bergerak. oh tidak~ tapi ape boleh buat. . bersabar shjelah. org kate effect sbb tsunami di jepun. well, i don't mind 'bout it. tpi, mgkin dlm bbrp hari nie aku ade lah jgak mse lengang. memandangkn aku tk mngajar bdak2 yatim tu mngaje. sbb nye? adelah hal yg ttntu yg tk dapat dielakkn. *ups! bkan priod ok!*

Utk entry aku kali nie, aku nak pesan2 kat korg sikit. . . lagi2 org pompuan nie. ape ke bendenyelah yg best pakai barang kemass . .?? aku tnye korg. APE YG BEST NYE BEB! hoik? tkde jawapan kah? or jawapan korg hnye mngatekan ianye hanye jdi satu keinginan?? hoik? semate2? haish . . oii . . saudari2, akaq2, makcik2, puan2 dan nenek2 sekalian, korg senaraikan aku ape pekdahnye memakai barang kemas?? cepat bg aku jwpn nye! Asal diam? diam plak. tau nye asyik nak terus bace bace dan mmbace. malas nak pikir. haa, disebabkan korg nie mls nak nk pkir la katekan, tu pasal jadi BODOH. sbb tknk berfikir. dah la pakai barang kemas bersenggayot kat leher! kat tgn plak smpai penuh jari dgn batu2 cincin yg besar gebabak tuh! hoik? tk berat ker leher dan tgn tuh bergayot jer barang2 kemas!?? lagi2 yg anak dare nie. ishy. cukup tk bkenan aku. org yg dah bkawin pun tk macam tuh lah! macam bodoh jer aku tgok! ishy3.

Aku nak citer ckit kat cini.

-------------------------------------------------------

Suatu hari yg tk panas, tk hujan, mendung jer. peluh busuk pun tk nak keluar. malah toxic makin bertambah2 di dalam badan. sedang leka aku mngenang nasib sbgai seorang hamba tuhan. damai jer rse. angin sepoi2. tumbuhan2 yg mnghijau. punngung pun semakin berat utk aku angkat. *lemak byk ke hah? nthla.* tibe2 ..

A : (dtg ke arahku, dgn emas yg bergayot2 mngalahkan kera jer emas tu kat bdn die) hoi adyra! bwat ape tu?

Aku : ohh, tkder pape. duduk2 jer. wah! silau mate aku.

A : cantek tak? aku baru beli nie. ade yg mak aku belikan. *erk! byk duit die beli brg kemas.mbazir btul minah nie.*

Aku : oh, yela kot cantek. agaknyelah. aku tk minat sgt brg2 kemas ni. burok jer aku tgok. ape motif utk dipakai pun aku tk tau. mnyusahkan aku jer.

A : ishy, ko nie. pompuan ker jantan ha? ko tk minat ker bnda2 macam nie? oh lupe aku. ko nie separah jantan separuh pompuan. mane minat bnda2 macam nie. *eh2 ewah3 ade yg koyak jugak mulot hari ni.ha, tercabot rahang aku kejekan nt*

Aku : tk minat pun. mampus nnt bukan bawak masuk kubor. setakat nak tunjuk cantek, makin burok jer aku tgok. mmbazir duit jer pluh2 rbu je. baik aku simpan utk makan minum aku. thn smpai bertahun agknye. pakai pun bkn btambah cantek, bertambah hudduh! dah2 syuh3. jauh dri aku. aku tk tenang ko ade kat sni. *mke slambe. tkde pasaan smbil memandang ke mukany yg smmgnye tunjuk protes bile aku kate tk minat dr awalny*

Gadis itu pun mngangkat kaki nye dgn marah selepas kne bhase dgn aku. dgn lemah gemalai disertakan gerakan rambut afro nye yg mcam sarang tebuan pun kalah. mcm sarang lebah kot. agknye. mengitai2 kan emas di lehernye.

----------------------------------------------------------

maka, tamat lah alkisah.

Jangan tnye aku pointnye ape aku tulis bnda mcam ni. da jelas nampak, aku nie tk suke pmpuan yg pakai barang kemas yg berlebihan2 melilit lehernye dan terletak di tgn atau dijarinye! tersangatlah hodoh rupenye dan kelihatan sgat bodoh.

Oii orang pompuan *aku pn pmpn jgak, abes da ade mnsie kate aku nie mcam lelaki,so xtrase sgt kot. agknyela* aku nak cakap sikit.

kalo aku tegur depan2, korg marah.
kalo aku tulis dlm blog, haishy. mulelah nak melenting2 tk puas hati bile mmbce.
kalo aku mngumpat, mule la korg mngate aku bdk skool agme, tp tkde rupe.
kalo aku perli, korg kate aku nie tk syg mulot.

Nak tahu ape mslh korg? ditegur elok2, marah. dimarah, melenting. diperli, bdndam. haa, kalo ade yg trse utk entry aku kali nie. . . mintak maaflah! sbb, dlm dnie nie korg jer BAGUS!

macam lah korg pakai bnda alah tu nmpak cntek. hoik? kalo korg smmgnye cantek, aku rse xpyh pkai bnda alah tu bg kononnye nmpk lg cntek. nmpk burok ade lah. tpi, kalo nkorg tk cantek, tolongglah jgn pkai bnda alah tu supaye korg nmpak cntek. bkn nye mnolong korg nmpak cntek. tolong tmbahkn sakitkn mate org yg melihat. btambah hodoh! pakai lah berkati2 emas pun kat bdn ker, tgn ker, kaki ker, idong ker, telinge ker, kat mne2 ker. . tetap burok kalo rupe dah burok. *aku tk kate aku nie cantek, tpi paham2 lah sndri keadaan diri tuh macam ne* terase bangang lah plak kalo korg perasan diri tuh cantek, anggun lagi bergaye. bukan sape peduli. alih2 lelaki yg rupe tk siap tu jer yg peduli. yg pedulikn tuh pun stu lh hamjadah. same naik je kebodohannye.

Jadi kat sini, aku nak ckap, bersederhanalah korg dlm perhiasan dri. nak pkai boleh. tpi, berpada2. aku tk kate bnda tu HARAM! mmg terpulang pada individulah. hak individu. tpi, jgnlah melampau2 sampai bergayot2.

Yang aku pelik tuh, pakai tudung, tapi, pakai rantai kat luar. ditayang2kan. hoik? masyaallah. macam rantai anjing kah? oh3. sbijik macam hanjing! yang tak pakai tudung tu, satu hal, tk tutup aurat. tunjuk2 rantai. hoik pmpn2, makcik2, puan2, nenek2 sekalian. . pakai rantai tu nak tunjuk kat sape? nak tunjuk ape? tunjuk leher yg jenjang kononnye cantek pakai rantai?? knape nak tunjuk kat org. . .? tunjuk dkat suami sudah2 la. yg belum kawin, tunjuk2 kn kt fmly korg sudahla. ape kejadahnye..?

Yang orang lelaki pulak, pntang nmpak pmpn kulit licin. . angkut terus buat bini! hoik?? korg tk terase ker nak nges saat2 die sah mjd istri korg..? tk takut dose? yelah. kalo korg pikir. . pmpn nie nnt akn jdi tggjwb korg. tanggunglah dose istri. sblm nie bapak nye tanggung.  korg tk terase nak nges ker bile naik pelamin?? bersanding mngalahkan macam beragama hindu?? tgok plak istri kat sblh tk pakai tudung . . nampak buah dade. nampak pulak longkang2. Ade pulak TAHI LALAT kt belah kanan. Allahuakbar. . ! kalo lah korg tahu btape beratnye tggjwb tuh, kor boleh mnanges ats pelamin. nnt org ramai pelik tgok korg mnges. tgok istri, ceria, jambul tertayang2, kepale togel tk bertudung! korg amik lah microphone kat DJ majlis korg tuh, then berkate :

" korg nie knape? bialah aku nak mnanges. aku sedih mngenangkan aku dah ade bini. sbb nnt aku kne tgg dose bini aku. tgok tuh! tak tutup aurat! nampak longkang lagi. ade tahi lalat lagi! jambul di kaler2 kan."

Aku rase itu di dalam alam maya aku jer . .sure tkde nye org nak buat mcm tu! yg korg tahu. abis majlis. korg tersenyum riang. teringat2 tahi lalat kat belah kanan bini korg. tak pikir dose pahale bile da jdi laki org. aku tahu. nnt bile majlis abis, korg pikir katil. buah dade. dan longkang2 nye. tahi lalat. oh3. HARAMJADAH! pikir stim die jer.

Berbalik pade point tdi. korg nie, kalo setakat nak tayang2 tk payah lah nak pakai barang kemas. korg tk pikir ker, kot org pmpn yg tkder brg kemas, mgkin tk mampu.. tgok brg kemas korg cantek2 *brg kemas ok. bkn korg* nnt die tk bersyukur ats rezeki Allah. masyaallah. korg pun dapat dose tau tak?? reti2 lah bhase.

Tapi, aku dgar, ade lah pulak org mngatekan, "ktorg pakai brg kemas nie bkan nye riak.." perlu ker pkai brg kemas kat laur tudung?? perlu ker tayang2 pakai kat luar lengan baju?? perlu ker nak bgtau org yg korg beli brg kemas?? perlu ker korg nak cakap bpe puluhan ribu lah barang kemas korg tuh?? TAK PERLUKAN . . .? See! riak kn korg ni sbnrnye? pikir lah sndri.

Tibe2 , ade pulak yg kate " dik, kami nie pakai barang kemas, bknnye nak pakai sgat. nt time susah2 boleh gadai . ."

HOIK? oi makcik oi. . adik nak cakap disini, JANGAN SYIRIKKAN ALLAH. BERDOSE. dlm khdupan ddunie, tk boleh mletakkn kbndaan sbagi kuase pnyelamat ktika kite hidup! MANE MAKCIK LETAKKAN TUHAN? SEKADAR DI MULOT?? SEKADAR DI INGATAN DIA SBGAI TUHAN?? mngucap lah semule makcik2. syirik tu! snang nye time tu je. lepas tu, makcik2 kais pg mkn pg, kais ptg makan ptg. tk kaye2 pun adik tgok mkcik. sepatutnye kat Allah jer tmpat kite bergantung, sng susah, kite tetap mletakkan Allah sbgai yg termulia. bukan barang kemas Oi!

Lagi pun pakai brg kemas nie, byk keburukannye. sgt2 byk. lgi2 utk si hodoh! pakai rantai berlambak rantai kat leher. naik pjg leher mcm bngau dah! lgi si bodoh yg mmkai rantai diluar tudung. *hamjadah tul* korg ni sng tau jd mgse pak2 peragut. dah naik muntah aku dgar brite2 pmpn2 kne ragut. smpai nak t' kluo isi perot aku muntah. tuh lah. riak sgt, tunjuk2 lg. kan da mke tersagat kt ats jln rye. HAH! kenyang makan jalan. perasan cantek sgat. si peragut itu mghodohkan lagi mkenye yg smmg hodoh di ats jln rye. WOAH! Lalu rebah lah kmu di ats jln rye. kne hambat lg dgn si peragut. haishy. nnt start la cerekarama versi real life. korg melaknat si peragut yg smmgnye bangkai masyarakat! seterusnye mnyumpah mak peragut kne ragut. tersagat ats jln rye. lalu dilnggar. mati. *ade ke patut mk peragut jd mgse. oh3 kasihan* sndri pnye silap, tgg la beb!

Lg best bile si peragut ni mrompak ke rumah2. hah! lagi naya! pertame skali die nak amik ialah brg kemas di bdn pmpn. tibe2 plak pmpn tuh cantek, putih, gebu, temban, sedap mate mmndg, aishy . . sng citer, kucen mane yg tk pena lepas kn ikan. naye la dirogolnye. kan lg parah!

Bile korg accident, kete korg terbalik. korg plak tk sedar kan dri. berlumuran dgn drah! nyawe2 ikan. si peragut mngambil peluang. die amik brg kemas korg. bknnye nk tlg pgl ambulans ker . . mntk bntuan ramai ker . . ni tk . . sibuk dgn brg kemas korg. yg korg plak sibuk nyawe2 ikan. haishy. kasihan kmu. tu tk msuk lg kalo die kerat2 tgn kaki korg smate2 nak brg kemas. korg nak mati xbtgn dan kaki? (tau pun tknak!)

Lain kali berpade2 la kalo nak pakai brg kemas. ni tk, dgn riak nye, dgn syirik nye, dgn mnyumpah seranahnye, tk reti2 nak jadi mnsie bijak! pikir cantek, anggun dan bergaye. akhirnye mke hodoh disagat, tgn kaki kne ptg, dirogol, akhirnye mati.

Pokoknye, jgn berlebih-lebihan. . . jgelah diri anda wahai org pompuan.

p/s : mintak maaf entry aku kali nie agak kesat. WOAH! spye korg terase.

2 comments:

pw3nCeSs appLe said...

pergghhh!! dh mcm essay dh aku bce entry ko niey..kao atr kt lec aku sure dpt fullmark! lolz!

bnyk sgt ke brg kmas mnah tu pkai??

diera said...

bhak3 antoo kamoo.. wuit, byk sgt wehy die pakai. sampai aku tgok pun berserabot pale. aduhai~

Post a Comment